Passa al contingut principal

Experimentar amb la imaginació i els contes: comentaris dels alumnes

El que més m'ha agradat....

-fer un conte inventat
-llegir entre tots
-veure la pel.lícula
-tot m'ha semblat interessant
-veure els vídeos
-participar tots en les activitats, fins i tot els més ganduls

Perquè.....

-és divertit
-és entretingut
-t'ensenya diferents lliçons
-l'hora de classe passa bé i ràpidament
-molta gent ha estat sincera
-hem tractat de l'amistat, la confiança

El que he aprés....

-a imaginar
-a valorar la importància de la imaginació a la nostra vida
-a deixar fluir la imaginació per crear o expressar-se
-a pensar sobre un tema
-a deixar fluir les nostres idees i pensaments
-a tenir més paciència per escriure
-a fer el nostre conte a l'inrevés
-a valorar més les coses i els sentiments
-a entendre el sentit de la vida
-a que gràcies a la imaginació es poden fer amics
-a filosofar amb la professora


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els contes a l'inrevés o contes nous a partir de contes de sempre -Hansel i Gretel

Arriben per fi els contes creats pels alumnes i les il.lustracions fetes també per ells. Cada conte s'inspira en un conte conegut per tothom, però que ha canviat una mica el seu sentit. La lliçó que ens ofereixen aquests contes inventats és diferent de la coneguda. El conte que segueix, escrit pel Toni Mestre i el Xavi Real, podria ser el conte del perdó; el conte que ens explica que les persones poden adonar-se dels seus errors i rectificar; el conte que ens recorda que es pot ser bo però que això no significa no saber protegir-se dels que no ho són. El conte que ens recorda que hi ha maldat al món, però que la bondat no defalleix i, a vegades, fins i tot pot encomanar-se als que no la posseeixen. Malgrat que el conte té com a protagonistes a un noi i una noia, com en la versió tradicional, podríem dir que la protagonista és la família. HANSEL I GRETEL Hi havia una vegada dos nens que eren germans. El nen es deia Hansel i era molt bona persona, però una mica beneit. Era alt i p

Tenir cor, tenir coratge, tenir intel.ligència

A classe llegim aquests dies El Mago de Oz. Els personatges van camí del país d'Oz per demanar uns dons al mag... La Dorothy voldria tornar a casa, a Kansas, amb els seus oncles. L'home de llauna voldria tenir un cor. El lleó covard voldria tenir coratge. I l'espantaocells voldria tenir intel.ligència... Algunes de les "proves" de tenir cor podrien ser... I aquestes altres podrien ser "proves" de tenir coratge... I aquí unes quantes "proves" més... Ara, de tenir intel.ligència.

Per què contes....

Perquè socialitzen, inculquen idees, creences i valors socials. Perquè transmeten models d'actuació. Perquè ofereixen models d'identificació des del punt de vista emocional. Perquè ensenyen com resoldre conflictes. Perquè en el món màgic del conte es poden descarregar l'agressivitat, l'ansietat i les pors reals. Perquè són font d'imaginació i de creativitat que permeten crear les pròpies històries i imaginar el món ideal propi, els somnis i els malsons. I perquè treballar tot això a l'ensenyament secundari és necessari!!! Un regalet final de comiat a aquest treball que, si més no aquest curs, haig de deixar per d'altres projectes.