Passa al contingut principal

Trets d'una comunitat de recerca

Aquesta setmana hem treballat força bé. Hem identificat entre tots els trets d'una comunitat de recerca. Primer, hem relacionat conceptes amb les dues paraules clau: COMUNITAT i RECERCA.
Així és com queda a wordle.

Wordle: comunitat de recerca

També entre tots, hem vist que per formar una comunitat de recerca hem de...:
-raonar totes les opinions
-estar oberts a canviar les pròpies opinions si n'hi ha de més justificades
-esforçar-nos perquè les nostres raons siguin consistents
-suggerir maneres de comprovar els supòsits i les hipòtesis dels altres
-oferir exemples i contraexemples
-buscar supòsits i implicacions en les intervencions
-preguntar als altres sobre les seves opinions o creences
-donar la nostra opinió independentment del que diguin els altres
-seguir el fil del diàleg, no canviat de tema

La Somalla ha estat la secretària de la classe aquesta setmana i és qui ha pres nota de totes les conclusions a què hem arribat.

També hem intentat establir quines normes hem de seguir tots per tal de tenir un diàleg constructiu, que ens serveixi per aprendre plegats.

Finalment, cadascú ha completat aquesta frase "PER MI DIÀLEG ÉS ACONSEGUIR.....": resoldre els conflictes i les discussions, aprendre coses noves i útils, que l'altre m'entengui, saber les opinions de les altres persones i d'entendre-les, un acord.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els contes a l'inrevés o contes nous a partir dels contes de sempre - El geni que volia tres desitjos

Aquest conte inventat pel Lucas és un autèntic conte a l'inrevés pel que fa al motor de l'acció, doncs no és el geni qui compleix desitjos, sinó que els demana. També fa pensar que potser els genis de veritat són les persones poderoses a causa dels diners, i que són aquests els que fan possible que certs desitjos es facin realitat. El conte inverteix la versió tradicional per posar del dret la realitat, substituint l'egoisme per l'amor, la justícia per la injustícia. Això sí, deixa ben clar que cal una força tan poderosa com la d'un geni per aconseguir persuadir de que facin el bé aquells que tenen en les seves mans fer-lo. Un conte sobre desitjos o un desig de conte? EL GENI QUE VOLIA TRES DESITJOS Hi havia una vegada, en una gran ciutat, un milionari tan ric com amargat, que vivia sol i mai feia res per la gent. Robava els diners als pobres necessitats, feia que els nens treballessin a les seves mines tot el dia i que no poguessin anar a l'escola. Era tan mi

Contes pel Món

Navegant per Internet, he trobat la Fundació Contes pel Món  que es dedica a combatre l'analfabetisme dels nois i noies dels països desfavorits del Sud  i a preservar la seva rica tradició oral de contes. El conte és considerat un element lúdic i terapèutic que serveix per a donar suport psicològic als nois i noies que s'han trobat o es troben en situacions traumàtiques o de conflicte. El conte és un mitjà de suport a campanyes de sensibilització destinades a millorar les condicions de vida dels nois i noies d'aquests països. Per això, s'editen contes que es distribueixen a aquests països, es recullen al banc de contes i també s'organitza una biblioteca ambulant de contes en diferents poblacions d'aquests països. Podeu trobar informació i fotografies dels seus projectes al seu bloc .

Primer dia de classe: benvinguts i benvigudes a l'aventura del pensament!

Avui hem fet la primera hora de classe amb els nous alumnes de 2n d'ESO que fan Filosofia per a nois i noies durant un trimestre. Hi ha hagut alguns problemes propis del primer dia: nois i noies que s'havien equivocat de matèria i d'aula i que bé arribaven tard o havien de marxar a una altra aula i matèria; amics i amigues que coincidien a classe i que estaven molt contents i xerraires per aquesta raó; la professora que és nova a l'institut i que no té encara per la mà la previsió de tot el que necessita per la classe i ha oblidat demanar la clau de l'armariet de l'ordinador i que després no ha pogut ni mostrar el bloc ni el power point explicatiu que havia preparat... Ens hem conegut una mica l'Arnau, la Génesis, l'Andrea S., la Lizbeth, el Pau, l'Andrea R., la Sheila, la Neus, el Fèlix, la Marina, l'Hajar, el Germàn, la Somalla, el Dani, el Gil, l'Adri i el Martí. Faltava el Nicolàs. A partir d'avui ja sabem que el que farem és apre