Passa al contingut principal

Els nostres somnis

Aquests són els dibuixos dels somnis que van fer alguns dels membres de la nostra comunitat de recerca....

L'Andrea S. va somniar que es comprava una casa molt gran:


El Martí va somniar que era molt ric perquè li havia tocat la loteria i es comprava moltes empreses:



El Dani també va somniar que era ric, que tenia una casa de 1000 m2 i un Ferrari per a cada dia de la setmana:

També de ser rics i de fer coses que només es poden fer amb molts diners eren els somnis del Germán i del Pau  (no tinc foto d'aquest dibuix!):


L'Adrià va trobar-se sol a Port Aventura, però totes les atraccions funcionaven...


El Gil es va trobar sol, i no li va agradar gens...


La Somalla somniava estar acompanyada novament del seu pare, que tornaria al món, a viure amb la seva família i que tots serien feliços...

L'Arnau es trobava també sol al somni en què queia a un pou enmig d'un bosc i no hi havia ningú per ajudar-lo...

El Fèlix no va tenir un somni agradable perquè va somniar que havia tret un zero en mates...

La Neus no va tenir temps d`'acabar el seu somni, però sembla tenir relació amb un viatge...

La Lizbeth i la Génesis deien que no tenien somnis, perquè no els agradava fantasejar amb coses que sabien que no passarien mai...

La Sheila, l'Andrea R., la Hajar i la Marina no recordaven cap somni....

Somnis dormits, somnis desperts; somnis realistes, somnis impossibles; somnis feliços, somnis tristos; somnis alegres, somnis angoixants. Alguns es compliran, altres no... Passi el que passi, no deixaran de ser somnis.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els contes a l'inrevés o contes nous a partir de contes de sempre -Hansel i Gretel

Arriben per fi els contes creats pels alumnes i les il.lustracions fetes també per ells. Cada conte s'inspira en un conte conegut per tothom, però que ha canviat una mica el seu sentit. La lliçó que ens ofereixen aquests contes inventats és diferent de la coneguda. El conte que segueix, escrit pel Toni Mestre i el Xavi Real, podria ser el conte del perdó; el conte que ens explica que les persones poden adonar-se dels seus errors i rectificar; el conte que ens recorda que es pot ser bo però que això no significa no saber protegir-se dels que no ho són. El conte que ens recorda que hi ha maldat al món, però que la bondat no defalleix i, a vegades, fins i tot pot encomanar-se als que no la posseeixen. Malgrat que el conte té com a protagonistes a un noi i una noia, com en la versió tradicional, podríem dir que la protagonista és la família. HANSEL I GRETEL Hi havia una vegada dos nens que eren germans. El nen es deia Hansel i era molt bona persona, però una mica beneit. Era alt i p

Tenir cor, tenir coratge, tenir intel.ligència

A classe llegim aquests dies El Mago de Oz. Els personatges van camí del país d'Oz per demanar uns dons al mag... La Dorothy voldria tornar a casa, a Kansas, amb els seus oncles. L'home de llauna voldria tenir un cor. El lleó covard voldria tenir coratge. I l'espantaocells voldria tenir intel.ligència... Algunes de les "proves" de tenir cor podrien ser... I aquestes altres podrien ser "proves" de tenir coratge... I aquí unes quantes "proves" més... Ara, de tenir intel.ligència.

Per què contes....

Perquè socialitzen, inculquen idees, creences i valors socials. Perquè transmeten models d'actuació. Perquè ofereixen models d'identificació des del punt de vista emocional. Perquè ensenyen com resoldre conflictes. Perquè en el món màgic del conte es poden descarregar l'agressivitat, l'ansietat i les pors reals. Perquè són font d'imaginació i de creativitat que permeten crear les pròpies històries i imaginar el món ideal propi, els somnis i els malsons. I perquè treballar tot això a l'ensenyament secundari és necessari!!! Un regalet final de comiat a aquest treball que, si més no aquest curs, haig de deixar per d'altres projectes.