Passa al contingut principal

Valoracions

Havia oblidat fer una entrada amb les valoracions dels alumnes, de les activitats que més els havien agradat i el perquè. Són interessants, fins i tot esperançadores. La vida que tenen per davant, que no és poca, ho és.

Aquestes han estat les respostes a la pregunta sobre el que han aprés...:

-primer has de creure en tu mateix per fer qualsevol cosa, per aconseguir el que et proposis
-has de confiar en tu mateix
-no ens hem de riure o sentir-nos superiors a ningú que sigui diferent de nosaltres
-és bo somniar
-tots som iguals, però també som diferents
-tot el que desitges, ho tens al costat
-pensar en les possibilitats i defectes d'una persona i en els seus valors malgrat les seves limitacions
-cal intentar-ho un cop i un altre, fins que superis les teves limitacions
-tots tenim intel.ligència, cor i valor i no ho hem de menysprear
-a col.laborar, a escoltar i a ser bona companya
-la vida també és pensar
-tot es pot solucionar parlant
-escriure bé i fer bé les redaccions

I aquestes han estat les respostes a la pregunta sobre quina activitat els ha agradat més i perquè:

-veure el film "El circ de la papallona" perquè l'home sense extremitats ho va intentar un cop i un altre i ho va aconseguir i perquè la papallona simbolitza que per diferent que neixis sempre tens possibilitats de superar els defectes
-"El circ de la papallona" perquè a la vida, si t'hi esforces, sempre hi ha una esperança
-la pel.li sobre el circ de la papallona, perquè representa l'esperit de superació i crec que això em representa a mi mateix
-l'activitat del mural sobre el film "El circ de la papallona" perquè tots aportàvem les nostres idees
-el mural, perquè l'hem fet entre tots, perquè m'ha agradat pintar, dibuixar
-llegir el conte de "El mago de Oz"
-veure la pel.lícula sobre "El mago de Oz" perquè és molt divertida

Gràcies a Kadiatou, a Fernando, a Àlex, a David, a Joaquín, a Iván, a Fernando, a Carlos H., a Carlos Ll., a Mariama, a Marina, a Àngel, a Sara, a Loubna, a Mustapha, a Klever, a Edison, a Erick, a José Antonio. Per la paciència, per la impaciència. Per les dificultats, per les facilitats. Per aprendre, per distreure's. Per xerrar, per atendre. Per participar, per gandulejar. Per dialogar, per no fer-ho.

Per les seves mirades netes i plenes de vida. Espero que il.luminin els camins que trobin al llarg de la vida i els de la gent del seu voltant.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els contes a l'inrevés o contes nous a partir dels contes de sempre - El geni que volia tres desitjos

Aquest conte inventat pel Lucas és un autèntic conte a l'inrevés pel que fa al motor de l'acció, doncs no és el geni qui compleix desitjos, sinó que els demana. També fa pensar que potser els genis de veritat són les persones poderoses a causa dels diners, i que són aquests els que fan possible que certs desitjos es facin realitat. El conte inverteix la versió tradicional per posar del dret la realitat, substituint l'egoisme per l'amor, la justícia per la injustícia. Això sí, deixa ben clar que cal una força tan poderosa com la d'un geni per aconseguir persuadir de que facin el bé aquells que tenen en les seves mans fer-lo. Un conte sobre desitjos o un desig de conte? EL GENI QUE VOLIA TRES DESITJOS Hi havia una vegada, en una gran ciutat, un milionari tan ric com amargat, que vivia sol i mai feia res per la gent. Robava els diners als pobres necessitats, feia que els nens treballessin a les seves mines tot el dia i que no poguessin anar a l'escola. Era tan mi

Tenir cor, tenir coratge, tenir intel.ligència

A classe llegim aquests dies El Mago de Oz. Els personatges van camí del país d'Oz per demanar uns dons al mag... La Dorothy voldria tornar a casa, a Kansas, amb els seus oncles. L'home de llauna voldria tenir un cor. El lleó covard voldria tenir coratge. I l'espantaocells voldria tenir intel.ligència... Algunes de les "proves" de tenir cor podrien ser... I aquestes altres podrien ser "proves" de tenir coratge... I aquí unes quantes "proves" més... Ara, de tenir intel.ligència.

Per què contes....

Perquè socialitzen, inculquen idees, creences i valors socials. Perquè transmeten models d'actuació. Perquè ofereixen models d'identificació des del punt de vista emocional. Perquè ensenyen com resoldre conflictes. Perquè en el món màgic del conte es poden descarregar l'agressivitat, l'ansietat i les pors reals. Perquè són font d'imaginació i de creativitat que permeten crear les pròpies històries i imaginar el món ideal propi, els somnis i els malsons. I perquè treballar tot això a l'ensenyament secundari és necessari!!! Un regalet final de comiat a aquest treball que, si més no aquest curs, haig de deixar per d'altres projectes.